Депутат запропонував усі маршрути в Чернівцях зробити пільговими

Депутат запропонував усі маршрути в Чернівцях зробити пільговими

У Чернівцях розглянуть питання щодо того, аби весь громадський транспорт зробити пільговим. У першу чергу – той, який уже обладнаний валідаторами.

За відповідне протокольне рішення, запропоноване на сесії міськради 25 липня депутатом фракції “Пропозиція” Степаном Руденком, підтримали з другої спроби, пише molbuk.ua

Зокрема, Степан Руденко поцікавився, чому низкою маршрутів, де встановлені валідатори, не можуть користуватися пільговики. Це, наприклад, №5, №29:

“У пільговика є транспортна картка, з якою він може їздити відповідну кількість разів. Чому, якщо вже встановлені на більшості маршрутів валідатори і людина може скористатися пільгою, департамент транспорту не додав ці маршрути до переліку пільгових?” – дивується депутат.

“У чому раніше була проблематика, що ми не могли зробити всі маршрути пільговими? Ми не могли вирахувати пасажиропотік. У нас не було можливості. Зараз ця можливість є. Ми по будь-якому пасажиру можемо вичислити, де він проїхав, як і скільки. Система транспортних карток для цього й створювалася. Чому пільговик має сидіти і думати: це 29 чи 27 маршрут? У нього є право скористатися пільгою – все. Він не має записувати собі в зошиті, пільговий це чи ні. Тож нехай департамент транспорту максимально відкриє всі маршрути і зробить їх пільговими спочатку там, де є валідатори. А тим часом перегляне умови щодо встановлення валідаторів і дасть приватним перевізникам термін – наприклад, до 1 грудня 2024 року – встановити валідатори. Зараз ціна валідаторів знизилася, і їх можна купити. Просто хтось зацікавлений у цьому, а хтось – ні”, – вважає Степан Руденко.

Як пояснила заступниця директора – начальниця управління організації транспортної інфраструктури та поводження з відходами департаменту транспорту та окремих питань комунального господарства міської ради Аліна Наславська, пільгові перевезення діють на 17 маршрутах. Із них 7 – ЧТУ, та 10 – приватні. Такий перелік, за її словами, був затверджений віддавна. При цьому у приватному транспорті із міського бюджету відшкодовується 30% від посадкових місць на пільгових маршрутах.

Міський голова Роман Клічук зауважив:

“Пільговиків – 70 тисяч. Це практично третина міста. І з держбюджету ми не отримуємо відшкодувань ні копійки. Це було ухвалено ще років 15 тому, що один маршрут є пільговий, а інший альтернативний, який їде схожим маршрутом, є непільговим. Ці 17 маршрутів покривають місто фактично з усіх боків”.

Аліна Наславська додала, що наразі укладені договори між мерією та приватними перевізниками на встановлення 69 валідаторів. Поки що ці валідатори у приватних автобусах не встановлені, тож там запровадити пільговий проїзд, окрім цих 10 маршрутів, щодо яких уже раніше укладений договір, немає можливості.

На думку депутата від “Пропозиції” Михайла Шкурея, тепер, коли із запровадженням транспортних карток пільга стала адресною, немає сенсу робити лише частину маршрутів соціальними, місто так не економить. Бо таким чином пільговик змушений робити пересадки кілька разів, щоб їхати безкоштовно, що, відтак, – витрати для міського бюджету. Замість цього він би міг сісти на будь-який маршрут, який йому підходить, і прямим рейсом доїхати до потрібного місця.

“Коли №29 і №6 були приватними, то у цьому списку 17-ти соціальних маршрутів, можливо, і була логіка. Маршрут №6 був пільговим, №29 – непільговим, вони їхали практично паралельно. Але ж зараз уже є транспортні картки, пільга стала адресною. Пільговик має право одномоментно проїхати по маршруту. Йому треба проїхати із Роші, №29 його влаштовує. Але цей маршрут не пільговий. То він що, поїде на №6, потім пересяде на тролейбус? Просто ввімкніть логіку. Ми перевантажуємо цими пересадками транспорт. Цей список треба переглянути. Зараз у ньому немає логіки”, – переконаний Михайло Шкурей.

Джерело: molbuk.ua

Оставьте ответ

Ваш электронный адрес не будет опубликован.